Нека пациентите бъдат спокойни и ни търсят винаги, когато имат нужда, без да се притесняват от нищо, казва д-р Стефан Константинов

КОВИД-звено с 29 легло бе разкрито в Университетската специализирана болница за активно лечение на по онкология (УСБАЛО). Структурата е създадена в съответствие със заповедта на Министерство на здравеопазването, която определя колко легла в кои лечебни заведения трябва да бъдат преобразувани заради пандемията. Целта е по този начин да се гарантира безопасното и своевременно лечение на пациентите с онкологични заболявания, които са заразени с коронавирус.
Новата структура е ситуирана на отделен етаж, до който достъпът е ограничен. За целта две от клиниките на лечебното заведение са преместени на други етажи – Клиника по обща и коремна хирургия се намира на трети етаж, а Клиника по УНГ на втори. Взети са всички предпазни мерки за недопускане смесването на болни с и без КОВИД, така че да се гарантира сигурността на всички пациенти и персонала. За медицинските специалисти са осигурени предпазни средства – костюми, маски, ръкавици, шлемове, дезинфектанти, помещения за обличане и събличане, баня.
Създаването на КОВИД-звеното гарантира, че лечението на пациенти с онкологични заболявания е осигурено и по време на пандемията. В момента там се лекува един пациент с онкологично заболяване и доказана инфекция от коронавирус. За него е осигурено 24-часово постоянно наблюдение от лекар, сестра и санитар, които не обслужват други отделения и клиники в болницата в същото време. Изборът на персонал е направен след запитване за доброволци в болницата.
УСБАЛО има всички възможности да продължи да оказва навременна, качествена и достъпна медицинска болница за всички пациенти с онкологични заболявания в страната по време на пандемията. Болницата разполага с 256 легла, от които в момента са заети 96 (37.5%), а свободните са 160, включително и 28 за пациенти с КОВИД.
„Нямаме случай, при който да са връщани пациенти с онкологични заболявания или да им е била отказвана диагностика и лечение, било то поради недостиг на легла или заради недостиг на персонал. Правим всичко възможно това да продължи и занапред. Нека пациентите бъдат спокойни и ни търсят винаги, когато имат нужда, без да се притесняват от нищо. С оглед заповед на МЗ сме преустановени само плановите операции на пациенти с неонкологични заболявания, тъй като по време на пандемия това е по-безопасно за тяхното състояние“, обяснява д-р Стефан Константинов, директор на УСБАЛО.

Национален Раков Регистър

Национален Раков Регистъррегистрация на новите случаи от злокачествени новообразувания в цялата страна.... научете повече