Консултациите ще бъдат с гинеколог, лъчетерапевт и и химиотерапевт от 15 януари до 3 февруари в УСБАЛО

Безплатни прегледи и консултации за жени с доказан рак на маточната шийка ще проведе Университетската специализирана болница по онкологични заболявания (УСБАЛО). Те ще продължат от 15 януари до 3 февруари, а повод за тях е Европейската седмица за борба с тази диагноза в края на месеца.

Прегледите засягат всички пациентки с тумори на маточната шийка. Консултациите при тях ще се осъществяват от гинеколог, лъчетерапевт, ако е нужно и от химиотерапевт.

Всички прегледи ще се осъществяват след предварително записване на телефон 02/80 76 299. В Клиниката по лъчелечение консултации ще се извършват всеки работен ден без сряда от 9 до 10 ч. и от 14 до 15 ч. Визитите при гинеколог ще са всеки работен ден от 10 до 11 ч. При нужда от консултация с химиотерапевт, пациентите ще бъдат насочвани към такъв, като прегледите при него ще са всеки вторник от 13 до 14 ч.

Ракът на маточната шийка е вторият по честота, засягащ женските полови органи. Всяка година от него заболяват около 1100 жени, а около 400 умират. Причина за него е човешкият папиломен вирус.

Ракът на маточната шийка е един от малкото видове, който би могъл да бъде предотвратен чрез скрининг и профилактични прегледи. Когато се установяват предраковите състояния и бъдат лекувани, може да се избегне развитието на заболяването.  В България, за съжаление, само 40% от пациентките с този вид рак са диагностицирани в първи стадий. Във втори са около 20% и 40% са установени в късните 3-ти и 4-ти стадий, когато лечението на болестта е трудно.