Причината Здравната каса да не поеме лекарствата й е, че ще увеличи дефицита си

„Причината да не се отпуснат пари на Диана Борлакова, която се бори с рак, е, че цифрата на пациентките, които трябва да се лекуват, е 50, а парите са в размер на 730 хил. лв.”, каза  в предаването „Здравей, България” д-р Веселин Иванов, член на Надзорния съвет на НЗОК. Проблемът е, че това ще доведе до увеличаване на дефицита на Здравната каса.

Диана Борлакова се бори с тежката диагноза рак и трябва да дава всеки месец по 7 хил. лева, за да си купува животоспасяващо лекарство, което Здравната каса трябва да й поема, но не го прави. Тя се бори с това заболяване 14 години и плаща здравните си вноски от 20 години. „За един онкоболен всеки ден е важен. Срещам се с равнодушието на властимащите всеки ден. Вчера те издадоха една смъртна присъда”, каза Диана. Тя предложи да се обяви ден на траур в памет на жените, борещи се с това заболяване. „Тези хора нямат ли роднини и близки, на които може утре да им се наложи да взимат това лекарство”, попита Диана.

Д-р Веселин Иванов, член на Надзорния съвет на НЗОК, я посъветва да се обърне към пациентските организации, които могат да я защитят. „Ще предложим тази точка да бъде преразгледана и да се намерят пари за тези пациенти”, каза той. Попитан кой е взел решението да не се отпуснат пари на Диана, той каза, че всички членове на Надзорния съвет на Здравната каса са гласували против. „Решаването на този въпрос зависи от Здравната каса, която трябва да намери пари. Решение трябва да се търси за всички пациенти, а не само за един човек”, каза лекарят.

„Решението на Здравната каса е лудост”, каза Галя Куртева, която лекува Диана.

Повече по темата гледайте във видето:

Пациентите за нас